gKit2 light
Public Member Functions | Public Attributes | List of all members
Material Struct Reference

#include <materials.h>

Public Member Functions

 Material ()
 constructeur par defaut. noir. More...
 
 Material (const Color &color)
 matiere diffuse. More...
 

Public Attributes

Color diffuse
 couleur diffuse / de base. More...
 
Color specular
 couleur du reflet. More...
 
Color emission
 pour une source de lumiere. More...
 
float ns
 concentration des reflets, exposant pour les reflets blinn-phong. More...
 
int diffuse_texture
 indice de la texture de la couleur de base, ou -1. More...
 
int specular_texture
 indice de la texture, ou -1. More...
 
int emission_texture
 indice de la texture, ou -1. More...
 
int ns_texture
 indice de la texture de reflet, ou -1. More...
 

Detailed Description

representation d'une matiere d'un groupe de triangles d'un Mesh. parametres des matieres Blinn-Phong, cf lumière et matière pour les explications et shader et brdf pour le code...

Definition at line 15 of file materials.h.

Constructor & Destructor Documentation

◆ Material() [1/2]

Material::Material ( )
inline

constructeur par defaut. noir.

Definition at line 27 of file materials.h.

int diffuse_texture
indice de la texture de la couleur de base, ou -1.
Definition: materials.h:21
float ns
concentration des reflets, exposant pour les reflets blinn-phong.
Definition: materials.h:20
int ns_texture
indice de la texture de reflet, ou -1.
Definition: materials.h:24
Color emission
pour une source de lumiere.
Definition: materials.h:19
Color diffuse
couleur diffuse / de base.
Definition: materials.h:17
int emission_texture
indice de la texture, ou -1.
Definition: materials.h:23
Color specular
couleur du reflet.
Definition: materials.h:18
int specular_texture
indice de la texture, ou -1.
Definition: materials.h:22

◆ Material() [2/2]

Material::Material ( const Color color)
inline

matiere diffuse.

Definition at line 29 of file materials.h.

Member Data Documentation

◆ diffuse

Color Material::diffuse

couleur diffuse / de base.

Definition at line 17 of file materials.h.

◆ specular

Color Material::specular

couleur du reflet.

Definition at line 18 of file materials.h.

◆ emission

Color Material::emission

pour une source de lumiere.

Definition at line 19 of file materials.h.

◆ ns

float Material::ns

concentration des reflets, exposant pour les reflets blinn-phong.

Definition at line 20 of file materials.h.

◆ diffuse_texture

int Material::diffuse_texture

indice de la texture de la couleur de base, ou -1.

Definition at line 21 of file materials.h.

◆ specular_texture

int Material::specular_texture

indice de la texture, ou -1.

Definition at line 22 of file materials.h.

◆ emission_texture

int Material::emission_texture

indice de la texture, ou -1.

Definition at line 23 of file materials.h.

◆ ns_texture

int Material::ns_texture

indice de la texture de reflet, ou -1.

Definition at line 24 of file materials.h.


The documentation for this struct was generated from the following file: