gKit2 light
Public Member Functions | Public Attributes | List of all members

vecteur generique 4d, ou 3d homogene, utilitaire. More...

#include <vec.h>

Public Member Functions

 vec4 (const float _x=0, const float _y=0, const float _z=0, const float _w=0)
 constructeur par defaut. More...
 
 vec4 (const vec2 &v, const float _z=0, const float _w=0)
 constructeur par defaut. More...
 
 vec4 (const vec3 &v, const float _w=0)
 constructeur par defaut. More...
 
 vec4 (const Point &a)
 cree un vecteur generique a partir des coordonnees du point a, (a.x, a.y, a.z, 1). More...
 
 vec4 (const Vector &v)
 cree un vecteur generique a partir des coordonnees du vecteur v, (v.x, v.y, v.z, 0). More...
 

Public Attributes

float x
 
float y
 
float z
 
float w
 

Detailed Description

vecteur generique 4d, ou 3d homogene, utilitaire.

Definition at line 121 of file vec.h.

Constructor & Destructor Documentation

vec4::vec4 ( const float  _x = 0,
const float  _y = 0,
const float  _z = 0,
const float  _w = 0 
)
inline

constructeur par defaut.

Definition at line 124 of file vec.h.

124 : x(_x), y(_y), z(_z), w(_w) {}
vec4::vec4 ( const vec2 v,
const float  _z = 0,
const float  _w = 0 
)
inline

constructeur par defaut.

Definition at line 126 of file vec.h.

126 : x(v.x), y(v.y), z(_z), w(_w) {}
vec4::vec4 ( const vec3 v,
const float  _w = 0 
)
inline

constructeur par defaut.

Definition at line 128 of file vec.h.

128 : x(v.x), y(v.y), z(v.z), w(_w) {}

The documentation for this struct was generated from the following file: